saratilling.blogg.se

Berga läkarhus. Bästa vårdcentralen

Kategori: Allmänt babbel

Jag har glömt att berätta om hur det gått med min jäkla öronsjukdom Ménières. Här kan ni läsa hur mötet på Berga läkarhus gick till och vad som hände sedan
 
Jag fick min remiss för att få kolla upp mitt högra öra, men inte till sjukhuset som jag trodde. Min husläkare tyckte som jag. De är fan inte kloka!
 
När jag kom in till Rustan och förklarade läget ringde han direkt till öron- näsa- hals och undrade när jag blev diagnostiserad. 
-2009
-Och varför har hon då inte blivit kallad igen?
-Jo då. Hon var här 2011. 
-Det är 4 år sedan. Borde ni inte följt upp henne med hörseltest osv?
-Ja. Nej. Jag vet inte. 
-Ok, men om hon får remiss nu. När får hon tid?
-Räkna med 3-4 månader.
-Ni skojar!!! (Här skrattade vi båda). Ok. Tack ändå. Hon kommer aldrig tillbaka. 
 
Kan tilläga att den sk sekreteraren först inte hittade min journal för den kunde hon inte se. Rustan frågade på nytt om hon kunde ta fram journalen för Sara Tilling. Då helt plötsligt unde hon se allt. Oj, den fanns visst här.
 
man blir glad av snälla läkare
 
Så i stället för att skicka mig till sjukhuset där jag skulle få vänta 3-4 månader fick jag en remiss till en öronläkare i stan. Även där fick jag ett grymt proffsigt beömötande. Han undersökte mig väl i alla möjliga hål och hans lilla hjälpreda tog ett hörseltest på mig. Det kunde konstateras att jag har mycket sämre hörsel på vänster öra, men att ge en hörapparat i dagsläget var svårt. Jag har tydligen så ojämn hörsel pga av min ménières. Jag får leva med att säga va stup i kvarten. 

Det jag däremot kan testa är att sätta in rör. Det kan lätta på trycket och jag får kanske inte så kraftiga tinnitusanfall. Och det jag vägrar är medicin. Punkt slut. Jag ska även boka in en omgång akupunktur. Det sägs hjälpa något. 

Idag har jag fått lock för örat och hög tinnitus. Jag bet vad det brukar betyda, men jag vägrar att få ett anfall. Vägrar!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-10-29 | 19:54:48

    Rustan är guld värd. Har gjort samma sak för mig när jag tappade hörslen.

    Svar: Bästa läkaren ever
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: