saratilling.blogg.se

Central och nedre gördel

Kategori: Mammamage, Rehab, Tilling Träning & Livskraft

Nu har jag gått klart utbildningen via Mammamage.se och jag är sjukt nöjd. Jag hade inte förväntat mig så mycket då jag under förra utbildningen Cert MammaMage kände att jag kunde väldigt mycket. Nu i efterhand fattar jag att jag egentligen inte kunde så mycket då jag efter varje frågetecken som uppstår förstår hur mycket jag har kvar att lära. 
 
Denna gång hade jag mer kött på benen och kunde ta åt mig allt mycket bättre. Jag rekommenderar alla som gått Cert Mammamage att först jobba ett tag med mammamagar innan man går denna kurs. Man behöver liksom smälta allt och dessutom stöta på en massa problem. Det är först då man kan ställa alla frågor som man vill ha svar
 

Inte bara känner jag att jag har mer kunskap för att kunna träna mina hardCORE mamas bättre. För min egen del har jag dessutom förstått hur mycket jag måste gå back to basic. Komma tillbaka Back on Track liksom. Det finns ju en anledning till att jag har en kurs för gravida och mammor som heter just detta!
 
En så enkel övning som höftlyft. Bara genom att justera fötternas placering och knänas riktning kan man få bra mycket bättre kontakt i sätet utan att hamstrings och ryggen kopplas på. Och musslan ska vi inte tala om. Hej hej gör om gör rätt
 

Att utbilda mig till MammaMageTränare är det bästa jag gjort. Jag är så hungrig efter mer kunskap. Jag vill lära mig MER, men först hem och använda mig av det jag lärt mig nu och sen får vi se vart det leder. En sak är jag dock säker på. 
 
Som jag älskar mitt jobb!!!!!
Kommentera inlägget här: