saratilling.blogg.se

Dumma tankar

Kategori: En del av mig

Dumma tankar som försöker slå ner mig. 

Jag vill inte bry mig, men det är inte alltid så lätt. Jag vet mycket väl om att jag blivit större och jag vill egentligen inte bry mig. Jag tränar och rör på mig så gott jag kan och nu när jag mår bra igen äter jag 80/20 (bra/mindre bra). Jag lägger på mig otroligt lätt. Min ämnesomsättning är fucked up efter alla år av ätstörningen. Eller så är det min kropp som slår bakut. Jag tog tom hjälp av en dietist för mindre än 1 år sedan som blev förvånad över hur dåligt min kropp svarade på dieten. Han trodde till sist att jag ljög. Kan meddela att jag hoppade av efter jag tappat förtroendet totalt för honom


Att prova kläder i affärer är det värsta jag vet, men behövde lite nya linnen till Sri Lanka. Den första minuten gick bra. Tittade på mig själv och tyckte jag var vacker med min bula. Sen började jag vända och vrida på mig och till slut kände jag bara hat. Äckel. Misslyckande. Nu sitter jag här och försöker få tillbaka min styrka. Jag vet ju att det inte spelar någon roll. Så länge kroppen mår bra. Jag ÄR inte misslyckad för att jag lagt på mig. Jag ÄR inte äcklig. Jag hatar inte mig själv. 

Nu ska jag ställa mig framför spegeln och intala mig själv hur vacker jag är. 
Fake it til you make it

KOMMENTARER:

  • Filippa säger:
    2015-11-24 | 11:43:57

    Sagt det förut och jag säger det igen, jag älskar när du delar med dig av dessa känsliga bitarna! På något sätt ger du mig ett hopp om att det går att komma ur det, även om det känns hopplöst. Dina sista ord "Kände bara hat. Äckel. Misslyckande. Jag är inte misslyckad för att jag lagt på mig. Jag är inte äcklig" Wow, efter en fruktansvärt jobbig kväll så fick jag tårar i ögonen av att läsa dem orden, det gick raka vägen in. Tack för du delar med dig av din styrka, tack för du vågar visa att man är inte än fruktansvärd och hemsk människa pga sin ätstörning.. Tack för att du faktiskt får mig att tänka om. Din blogg hjälper mig mycket.

    Svar: Känns iaf bra att jag kan hjälpa någon. Ta hand om dig ❤️
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: