saratilling.blogg.se

2 anfall på en dag

Kategori: Allmänt babbel

Men för i helvete. Ett anfall per dag räcker!!!!

Det började när jag masserade vid lunchtid. Då hade jag jobbat sen klockan 8 utan någon större paus. Kände mig trött och hungrig, men har man en kund så är det bara att bita ihop. 

När jag var klar och skulle sätta mig i bilen kände jag hur yrseln började tillta. Åkte inom affären för att handla det viktigaste och körde sen snabbt hem. Där hemma var det kaos med byggdamm överallt då arbetarna slutförde jobbat med lister runt dörrarna. Jag la mig i sängen och slumrade till. När en av arbetarna kallade ner mig för att godkänna fick jag hålla mig i väggen för att inte trilla. Han blev lite orolig tror jag. Det var dock inget stort anfall då det inte snurrade så värst mycket när jag låg ner. 

16.20 var det dags att hämta kidsen och åter dra till lokalen. Kändes ändå helt ok. Väl hemma igen fick jag i mig lite mat och satte mig i soffan med flickorna. Då kom det igen. Yrseln. Jävla skit!


Wilda frågade varför jag kröp ut i köket för att hämta morot till henne och Dixie. Jag skojade bort det för att inte skrämma dem, men jag är själv rädd. Har aldrig haft det två gånger på samma dag förut. 

De säger att sjukdomen (ménières) är stressrelaterad och om jag kollar på hur mina dagar sett ut på sista tiden så är det kanske så. Jag försöker jobba undan allt innan resa, det inhandlad grejer, jag packar, planerar och jobbar ganska mycket. Jag tänker alltid att det ska gå och jag blir arg på min kropp när den inte vill samarbeta. Dett ju bara en vecka kvar ni. 
Kom igen nu! Du klarar det
Kommentera inlägget här: