saratilling.blogg.se

Ryggskott?

Kategori: Komma i form, Styrketräning

Igår körde jag ett lite tuffare pass för rygg och biceps. För en gång skull var jag ledig och kunde träna efter frukost. Mätt och dessutom senare på morgonen. Vilken lyx!

Startade med chest to bars och varvade med bicepscurls och axeldrag fram. Kände mig stark 5-6 perfekta chins varje omgång. 
Sen valde jag att koncentrera mig på mitten av ryggen. Sittande rodd. Gjorde skitont i tån när jag tryckte emot med foten. Varvade denna med bicepscurls och axellyft åt sidan


So far so good. 

Nu skulle jag bara avsluta passet. Stående rodd med skivstång varvat med bicepscurls och skalade hspu. Allt gick skitbra tills jag gjorde de sista rodden. Det var bara 40 kg så inte ens tungt, men jag slappnade väl av i bålen och ryggen fick ta smällen. Det drog till och jag fattade direkt. La undan vikterna och satte mig på cykeln 10 minuter. Jag tror nämligen att rörelse gör sånt bättre. 

Efter passet åkte jag och målade i någratimmar och så länge jag höll igång gick det bra. När jag däremot la mig på soffan för mys med mina små var det svårt att komma upp. 

Idag känns det, men mest när jag sitter och böjer mig fram. Hade ställt klockan på 6 för att åka till gymmet. Jag ville verkligen, men jag orkade helt enkelt inte. Arg och besviken på mig själv. Ville ju så gärna och nu är jag i boxen hela dagen med jobb non stop. Har jag tur vill inte mannen min träna ikväll och jag får åka iväg en sväng

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2015-03-30 | 16:26:33
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se

    Vad trist att det blev så. Hoppas att du snart mår bättre i ryggen.

Kommentera inlägget här: