saratilling.blogg.se

Det är inte synd om mina barn!!!

Kategori: Allmänt babbel

Jag vet att det tisslas om hur mina barn får följa med mig överallt och att det tydligen är väldigt synd om dem.
 
Det är INTE synd om mina barn!!!
 

Jag ska säga er att jag tycker mer synd om de barnen som lämnas på dagis klockan 7 på morgonen för att sedan bli upphämtade av en stressig och trött förälder klockan 17 på eftermiddagen. Väl hemma ska det lagas mat, det ska ätas och sen är det dags att gå och lägga sig. Mycket kvalitetstid där ja.
 
Först och främst går mina kids endast 4 dagar på förskolan. Pappa är alltid ledig med dem på måndagar och de har sin kvalitetsdag med utflykt, film och god mat. De andra dagarna lämnas de runt 8.30 och hämtas senast klockan 16. 2 dagar i veckan får de gå ut och leka i parken eller på en lekplats tillsammans medan jag jobbar 45 minuter. Fråga du ett barn om hen hellre vill sitta inomhus så får vi se vad svaret blir
 
 
Någon kväll då och då och någon söndag i månaden får de vara med mig i boxen. Jag ser alltid till att bra mat finns att äta som de kan plocka när de blir hungriga. Där finns allt som oftast andra barn att leka med. De får röra på sig. MASSOR! Det klättras i rep, springs i korridorerna, hoppas på boxar, sparkas på bollar, lyfter vikter, m.m. Boxen är en enda stor lekplats. Blir de trötta har de varsin padda de kan slå sig ner med i ett tyst utrymme. Även här kan du fråga andra barn som är med vad de tycker om stället.
 
Sen har vi alla mor- och farföräldrar (de blir några stycken när de skiljer på sig och hittar nya respektive) som mer än gärna umgås med di små. Ni kan ju själva gissa hur bortskämda de blir då. Biblioteket, båtarna, stranden, ikea, Busfabriken. 
 
Detta är mina barns vardag och de trivs så bra så. De får vara med mamma och pappa mer än andra barn som har föräldrar med "vanliga" jobb ska jag säga er. Det är två väldigt trygga barn vi har. De sover gott om nätterna, äter bra och är FRISKA!
 
Kom aldrig och säg att det är synd om mina barn... Over and out!
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-03-28 | 10:21:12

    Så jävla rätt Sara, det är mer synd om dom som tisslar och tasslar

  • Anonym säger:
    2015-03-28 | 11:35:36

    De som säger sà kanske är avundsjuka!!!

  • Petra säger:
    2015-03-28 | 14:27:37

    Har aldrig ens tänkt tanken att de skulle fara illa...konstig tanke! Tänk på all nyttig mat de lär sig tycka om också....är det farligt också?
    Du är en bra mamma Sara, det syns från långt håll!,
    Kram Petra

  • Petra säger:
    2015-03-28 | 14:29:04

    PS. Jag gick aldrig på dagis utan var med mina föräldrar o det verkar som att det blev människa av mig med ;)

  • Lisa säger:
    2015-03-30 | 09:23:03

    Jag tycker snarare att det är en förmån att få vara med och göra allt kul du gör :)

  • VENICE säger:
    2015-03-30 | 14:20:08
    Bloggadress: http://iamvenice.blogg.se/

    Spyr snart på att folk ska behöva försvara sig mot såna nötter. Klagandet och gnällandet har aldrig varit så stort som nu. JAG tycker att dina bar verkar ha ett hur bra liv som helst!!

  • tommy säger:
    2015-03-31 | 01:31:01
    Bloggadress: http://investerasmart.blogg.se

    ingen annan än du vet vad som är bäst för dina barn=)

  • Jennie Novin säger:
    2015-04-04 | 09:04:24

    Var det inte dina barn som bröt ihop när ett pass i parken blev inställt? Ja dina barn är det ju verkligen synd om, som tvingas umgås med sin mamma... Ojojoj... Kan säga att jag är grymt avundsjuk på dig och dina barn som får träffas så mycket!!!

    Svar: Haha. Det stämmer. Tack för din kommentar
    Sara Tilling

  • Frida säger:
    2015-04-04 | 10:15:38
    Bloggadress: http://endeliminvardag.blogg.se

    Är ju bra för barn att röra på sig och att vara ute! Blir ju peppad att ha med barnen till träningen och stora killen älskar att åka med mig på min gymnastikträning och göra kullerbyttor och stå på händer :) *hejja aktiva föräldrar och barn*

Kommentera inlägget här: