saratilling.blogg.se

Jag testar crossfit och tyngdlyftning

Kategori: Crossfit, Styrkelyft, Tyngdlyftning

Jag har den senaste tiden saknat lyftningen. Speciellt då jag var sjuk (igen) och träningen låg på hyllan i en hel vecka. Så i måndags när jag äntligen fick en träningskompis, Madde, la jag ihop ett pass innehållandes bla frivändningar. Såååå kul det var! Efter det passet bestämde jag mig för att testa att köra ett crossfitpass. Sagt och gjort. 

Wallclimbs, wallballs, kb-swings, pull ups (strikta) plus löpning. Inte en enda gång kände jag något i axeln. 

Idag har jag ryckt för första gången på ett halvår. 32,5 kg kändes lätt, men då jag vet hur klena mina axlar är stannade jag där. Mycket teknik på lättare vikter bara för att försöka hitta känslan igen


Sen körde jag lite push press/jerk bakom nacken upp till 40 kg. Det kändes däremot sjukt tungt. 3 reps kändes som 100. Här gäller det att jag tar det lugnt. Allt över huvudet kommer jag ta i den takt jag behöver. Jag bryr mig inte om hur många vikter eller vilka färger jag har på stången. Fatta den känslan. Äntligen!



Jag ska försöka gå på pass då och då. Lite svårt att få till det med mina jobbtider bara, men ska göra vad jag kan. 

Nu sitter jag här i soffan med sån sjuk träningsvärk. Magen, lats, axlar, ben. Imorgon blir det vilodag och på lördag är jag på det igen. Gud så kul det är!!!!
Kommentera inlägget här: