saratilling.blogg.se

Torsksoppa

Kategori: Komma i form, Paleo, Recept

Min mage har varit i total kaos idag. Ena stunden hungrig, nästa mätt. Platt och sen svullen. Misstänker att jag fick i mig gluten igår. 

Sen har jag dessutom mått riktigt skit med värsta huvudvärken hela eftermiddagen och kvällen och har ätit lite allt möjligt hela dagen. Lite för mycket också, men skit samma. 

När barnen önskade köttbullar och pasta beställde jag torsk. En fisk jag tycker är otroligt tråkig att äta rakt upp och ner. Så vad göra?? Det jag brukar göra. Ta fram vad jag har hemma och gör något kul av det


Torsksoppa
1/2 paket bacon
1/2 gul lök
400 gr krossade tomater med vitlök
1 fiskbuljongtärning 
2-3 dl vatten
1 klick turkisk yoghurt (kan uteslutas)
400 gr torsk
Salt & peppar

- Stek bacon och lök tills löken är mjuk och baconet är knaprigt. Jag använder mig av gjutjärnsgryta som ger en härlig järnsmak. 
- Häll över tomat, vatten och tärning och koka upp några minuter. 
- Ta av från plattan och mixa soppan slät. 
- Koka upp på nytt och lägg i den tärnade fisken. 
- Låt småputtra några minuter tills fisken är färdig. Smak av med salt och peppar. 
- Servera och njut

Kommentera inlägget här: