saratilling.blogg.se

Ett ben är längre

Kategori: Allmänt babbel, Rehab

Jag har hela tiden trott att mitt ena ben är längre än det andra pga roterat bäcken, men idag kom Jenny fram till att mitt högra lårben är något längre än det andra. Vanligtvis klarar kroppen av att justera detta själv i vardagen och vid träning, men som ni vet är jag inte som alla andra och jag får helt enkelt ont av det längre benet. 
 
Jenny berättade att hon 1-2 gånger/år säger till någon klient att skaffa inlägg i skon. Jag är alltså en av dem. Imorgon ska jag ut till Väla och fixa ett tänkte jag. 
 
När jag undersöktes märkte Jenny att jag böjer på högra benet för att inte luta åt vänster. All tyngd på vänster ben med andra ord. Inte konstigt att det är mer muskulöst. När hon la en bok under vänster fot kändes det helt plötsligt normalt. Jag hoppas verkligen att detta kan hjälpa mitt dumma bäcken
 
 
Imorgon blir det åter gymmet. Får känna hur kroppen känns, men hoppas kunna bränna av ett bra benpass. Dagen bjuder även på massagekunder och lite andra ärenden. Skönt att inte ha en fullspäckad dag
 
Kommentera inlägget här: