saratilling.blogg.se

Hej då Sri Lanka. Hej Sverige dag 20

Kategori: Resa

Jag vaknade som vanligt tidigt, men denna natt hade jag sovit som en prinsessa. Vilka sängar alltså!!! Jag hade planerat att besöka gymmet, men tvekade någon minut då resten av familjen sov. Sen vaknade Wilda och då tog jag beslutet. Ner och gymma! Man ångrar ju aldrig ett pass sägs det och visst var det så även denna gång
 
 
 Det var en härlig känsla att äntligen få använda kroppen och jag visste där och då att jag skulle avsluta 2015 hårt i gymmet.
 
När jag kom upp på rummet sov fortfarande 2 av 3. Jag hann duscha och klä på mig innan jag fick väcka den lilla för att gå ner till frukosten. Har nog aldrig längtat så mycket efter en buffé tror jag. Och vilken buffé sen!!!!
 
 
 
 
 
Efter frulle var det raka vägen ner till poolen. Här skulle det tas vara på varenda minut. Halv 12 gick jag och gjorde vid mig och checkade ut och barnen kunde fortsätta bada. Efter lunch blev det ännu mera bad innan vi klädde på oss och packade in oss i en taxi. Jag var precis lika rädd denna gång och när vi började närma oss flygplatsen drog jag en lättnande suck. NO MORE!!!!
 
 
 
Dixie somnade som vanligt i taxin. Den ungen alltså. Jag försökte prata med Wilda så mycket som möjligt för att hålla fokuset på annat håll.
 
 
Allt gick sjukt smidigt på flygplatsen även om vi blev lite förvirrade när vi fick ta med oss vatten igenom säkerhetskontrollen och att väskorna först inte ens behövde gå igenom en scanner så. Det fanns en restaurang och barnen fick lite glass i magarna. Jag hade sjukt ont i min och fick precis i mig en fruktdrink. Duktigt trött på den där magen alltså.
 
 
Flyget var i tid och boardingen gick bra. Jon har ju dubbelkollat allt och vi fick platser som passade oss. Sätena var sjukt obekväma i upprätt läge, men man anpassar sig ju alltid.
 
 
 
Klockan var 7 på kvällen när vi lyfte och det serverades varm mat uppe i luften. Wilda var den enda av oss som åt ordentligt. Jag fick kyckling, potatis och broccoli. Tar man glutenfritt så. Dixie åt upp mina potatisar och jag kunde inte ens smaka det andra. Några fruktbitar och dessert fick jag i mig.
 
Jag lyckades somna ett lite tag, men barnen sov som vanligt bäst.
 
Väl framme i Quatar piggnade vi till lite och barnen ville leka på lekplatsen. Ett litet tag i alla fall. Sen blev de trötta igen och ville sova. Inte så konstigt när det var mitt i natten. 5 timmar på denna flygplats var riktigt jobbigt måste jag erkänna, men det gick och vi kom på flyget som vi skulle.
 
 
Nu blev det ingen varm mat som tur var utan bara en macka. Både jag och Wilda somnade innan flyget lämnade marken, men jag vaknade efter ett kort tag av att Dixie satt och lekte med sina tic tacs. Jag sa åt henne att somna och då gjorde hon det. Jag somnade kort därefter. Denna flygning blev dock jobbig för mig då jag hade väldiga smärtor i magen. luft som inte ville komma ut när jag satt i sätet. Det var bara till att gå på toa då och då och släppa väder.
 
 
Jon sov typ ingenting, barnen sov massor (speciellt Dixie) och jag fick ihop några timmar. Landningen gick bra och frukosten vi fick var gudomlig. Älska Qatar!
 
 
Vi tåg tåg och båt hem för att kunna handla lite öl på färjan. Vi kom hem prick i tid och kunde konstatera att allt gått bra även denna gång.
 
Jag kommer göra en sammanfattning av resan och hur vi tyckte att det var att åka till Sri Lanka med två barn. Även en packlista på vad vi packat och vad vi inte använde kommer upp i bloggen. Detta för min egen del till nästa resa
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2016-01-02 | 15:01:47
    Bloggadress: http://www.mariaalbjar.se

    Hej!
    Trillade in på din blogg idag när jag satt å letade tips inför vår Sri Lanka-resa om drygt två veckor. Kul att läsa vart ni varit och hur ni haft det. Vi ska bo i Unawatuna, Tangalle, Mirissa och slutligen lite lyx i Bentota :) Reser med man och två barn (4 och 6). Väntar med spänning på packlista och sammanfattning!
    MVH Maria

    Svar: Åh. Då får jag ju fixa det
    Va gött ni kommer ha det
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: