saratilling.blogg.se

Mammamage dag 2

Kategori: Tilling Träning & Livskraft

Dagen började med ännu mer teori. En del var nytt, men nörd som jag är så har jag faktiskt läst det mesta. Jag var mer nyfiken på det praktiska och såg fram emot att få känna på fler magar OCH få vägleda. Jag vet hur man mäter en diastas, men jag är lite mer osäker på hur jag ska få kvinnan att jobba ihop den. Tills nu. 
Nu känner jag att jag faktiskt redan visste det
 

Jag fick bekräftat att jag har en liten delning, vilket är otroligt vanligt, men att jag med påkopplad transversus helt planar ut den. Däremot är jag lite svagare i vissa positioner och tappar då bålen. Jag har alltså massor att jobba på. 
 
Så nu är det dags att lägga i en högre växel. Perfekt nu när jag ändå inte kan träna allt jag vill. Minst en mammamageövnkng om dagen. 10x10 sekunder. Det ska jag minsann lyckas klämma in. Får köra den samtidigt som min axelrehab. 
 
Summa sumarum. Sjukt bra och proffsig utbildning. Katarina är verkligen grym på  just mammamagar. Vill du instruera gravida och mammor är det denna kurs du ska gå. 
Jag ska nu hitta en person med en diastas, filma hur jag mäter och konstaterar den och sen vägleder personen att träna rätt. Är ivrig. Vill göra det nu, men än så länge har jag ingen bra "försökskanin". Någon frivillig?

KOMMENTARER:

  • Lina säger:
    2014-09-28 | 10:07:26

    Bor tyvärr för långt bort annars hade jag gärna varit försökskanin, har en rätt stor delning som jag dras med. En fråga, finns det någon cm-gräns för om man överhuvudtagen kan träna ihop sin delning? Fick min mätt till ca 15 cm av min läkare, men han kunde ju inte så mkt om träning...
    Kramar från linköping

Kommentera inlägget här: