saratilling.blogg.se

Jag har tränat!

Kategori: Allmänt babbel, Rehab, Styrketräning

Och jag tyckte det var kul! Fan.. Det bor nog en liten gymnisse inom mig ändå.
 
Eftersom jag tappat motivationen helt och bara blir förbannad när jag tränar i boxen kom jag fram till att det kanske är ett miljöombyte jag behöver. Började kolla runt bland gymmen i stan, men kände verkligen inte för att binda upp mig 1 år. Jag menar.. Blir det operation kanske jag är tillbaka tidigare och då är jag inte så sugen på att betala för ett gymkort som inte används.
 
Därför valde jag Nordic Wellness här i Ramlösa. Bra öppettider, barnpassning kvällstid, stort, NÄRA. Så idag tog jag mig dit för att kolla läget. Vänlig personal som hälsade och berättade om vad de erbjöd. Sen visade hon mig runt och gav mig en provvecka. PRECIS som det ska vara. Kände mig välkommen helt enkelt.
 
Gymet är som sagt stort. Mest maskiner i den stora delen (vilket passar mig perfekt nu under rehaben), men även en liten yta för att köra med skivstång. Sen finns det en mindre del för de som vill köra funktionellt. Roddmaskiner, skierg, pull ups räcke (en sån där stor bur ni vet), bollar, kettlebells och massa annat
 
 
Väldigt folktom så här på morgonkvisten. Ska bli spännande att se hur det är kvällstid. Ska testa att lämna in flickorna någon dag. De kommer älska det. Leksaker, filmer, böcker, spel
 
kul!

Det allra viktigaste är dock att jag faktiskt gick därifrån med ett leende på läpparna. Jag kunde träna utan att det gjorde ont. Vad jag körde?? 
 
Uppvärmning 5 min jogg
Tabata 13 km/h lutande (sakta, men tungt)
Tabata 14km/h lutande 
3 set av varje. Ingen vila
Front squat/höftlyft boll x 10
Utfall statiska 12/12/good mornings x 10
Benpress x 10. Långsamt ner. Explosivt upp
Rehab axel rotatorkuffen
 
Jag vet att jag kan köra 4 av övningarna i boxen, men jag får inte till det. Känns lite som hemmaträning. Ni vet hur svårt det är att göra det. Man har alla redskapen man behöver, men ändå sitter det så långt inne.
 
Nu ska jag fortsätta njuta av dagen. 2 pt-kunder väntar och sen ska flickorna hämtas, kattmat och kattsand ska inhandlas, mat ska lagas och ätas, mammapass i parken och SEN... Då ska den här Saran ut på stan. Det ni. det var inte igår.
 
VILKEN DAG!!!!
 
 
Kommentera inlägget här: