saratilling.blogg.se

En dag i Saras liv

Kategori: Allmänt babbel

För er som inte riktigt hänger med på vad jag gör om dagarna så tänkte jag dela med mig av en dag i mitt liv. Dock ser de väldigt olika ut beroende på hur och var jag jobbar, men som idag
 
Klockan ringer 6.15. Hade inte behövt ställa alarmet, men kände att jag ville få till en liten promenad på morgonkvisten. Dessutom har ju Wilda inte fattat att vi ställt om till vintertid så jag misstänkte att hon ändå skulle vakna tidigt. Mycket riktigt. Sekunden min klocka ringde öppnades hennes dörr och in kom hon tassandes. Jag frågade om hon ville med på promenad och självklart ville hon det. På med kläder och ner med ungen i vagnen
 
 
40 minuter senare var vi hemma igen. Då blev det till att väcka Dixie som fattat det här med tidsomställningen. På med kläder och ner i vagnen. Idag fick jag lämna tidigt på dagis då Jon skulle på utbildning och jag skulle till läkaren (mer om det sen).
Så avlämning av barn och sen iväg till läkaren. 40 minuter senare befinner jag mig på Garnisonsgatan 10. Dags för hardCORE mamas på Crossfit Helsingborg. Gravid- och mammaträning när den är som bäst! 1 h av skrikandes bebisar och svettandes morsor. Så jäkla nice
 
ni är bäst!
 
När det passet avslutas väntar en PT-kund. Cajsa och jag har tränat ihop 3 månader nu. Hon vände sig till mig för att komma igång med träning efter ett diskbråck. Det går sakta, men säkert framåt och nu börjar hon äntligen kunna lägga lite mer vikt på ena benet. Mycket mammamageövningar för att hitta tillbaka till kärnan. De används inte bara till för att få bort mammamagen förstår ni. De övningarna använder jag på många av mina kunder. Även killar.
 
Efter pt hem och äta frukost/lunch. Vissa dagar käkar först vid 12. Passar helt enkelt bäst då. Jag vill inte äta under stress då jag vet hur det påverkar mig. Börjar lära mig lite i alla fall. 45 minuter "paus" - äta och fixa mat inför kvällen - och sen iväg för massagekund. 55 minuters knådning. Tyvärr inte på min egen kropp. Skulle sååååå behöva en massage just nu känner jag.
 
Direkt efter kund iväg till Crossfit Helsingborg igen. 1 1/2 timme kvalitetstid med Madde. Jobb så klart, men det är inte ofta man får jobba ostört. Under denna tid lägger vi stort fokus på hur vi kan förbättra verksamheten. Kunderna kommer liksom inte riktigt av sig själv. Tyvärr. 
 
Sen ytterligare en liten paus för att hämta barnen från dagis och tillbaka till boxen igen. Den där lådan är verkligen vårt andra hem
 
jag är lika stark som du, mamma
 ja, det är du min älskade tös
 
Två pass på rad. No break. Flickor som sköter sig själva (nästan). Atleter som imponerar. ÄLSKAR DET!
 
Med lite kramp i magen (hungrig), grus i ögonen och mossa i hjärnan kommer jag hem klockan 7. Flickorna har ätit i boxen och är rastade efter allt busande i ringar och hoppande på boxar så de nöjer sig med lite pärlande framför tv:n med en förberedd smoothie
 
 
Jag fixar min egen mat och äter i lugn och ro. Halv 8 börjar Dixie bli trött och vi gör oss redo för sängen. En liten saga, puss och kram och sen är det god natt. 
Wilda vill pärla klart och se färdigt på barnkanalen. Jag joinar henne. Klockan slår 8 och sen är det dags för samma procedur igen. Båda tjejerna somnar på mindre än två minuter.
 
Eftersom jag missberäknar mängden mat jag lagar till mig själv blir det till att laga ytterligare en middag till maken min. Helt mitt eget fel. Gör en snabbgryta av kyckling, bacon, paprika och en skvätt grädde. Så gott och så enkelt.
 
Klockan 20.45 sitter jag nu här. Har skrivit klart inlägget och ska fortsätta jobba lite. Fakturor ska skickas iväg och hardCORE mamas- och pt-pass ska planeras. Min plan är att ligga i säng klockan 10. Om jag lyckas med det återstår att se
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: