saratilling.blogg.se

Back in the old days

Kategori: Rehab, Styrketräning

Idag tränade jag och Eva tillsammans. Det var ett tag sen om man säger som så. Vi har faktiskt haft många svettiga timmar tillsammans i gymmet. 

Det började när vi var runt 20. Maskinerna på Sats användes flitigt. Misstänker att det var det klassiska 3x12 som gällde på den tiden. Kul hade vi alla fall. 

Ännu mer kul hade vi 2012 när vi skulle lära oss crossfit. Jag kommer aldrig att glömma dagen då Eva slog mig i en wod. En flåsig en dessutom. Och hennes leende. Hennes glädje. Underbart

In the old days

Sen kom det en ryggskada i vägen. Eva har kämpat på och äntligen efter ryggrehab i flera månader kan hon röra sig någorlunda i alla fall. Så pass mycket att vi faktiskt kunde gå bredvid varandra på varsitt löpband. 

I gymet körde vi ändå rätt lika. Lätta vikter och många reps och mycket maskiner. Precis så som vi startade

Like in the old days

Dagens
Gåband brant lutning powerwalk 10 min
Axelrehab rotatorkuffen
Skidåkaren/Tricepspress
Sittande rodd smalt grepp/Bicepscurl
Ryggresningar med rotation/Sit ups med "djupa magen på"

1 timme. Klar. Utan vila mellan övningarna får man gjort mycket. 

Nästa vecka blir det längre intervaller på bandet och det blir till att kolla i arkivet efter nya (gamla) övningar också. Lite begränsad då jag inte kan jobba över huvudet, men det går. Gäller bara att ha lite fantasi. 

Riktigt kul det här ju


Kommentera inlägget här: