saratilling.blogg.se

Min mage rättar till sig

Kategori: Allmänt babbel, Paleo

Sen jag gick över till Paleo igen har min mage varit i uppror. Svullen, illamående, orolig. Precis så var det i april 2012 då jag slutade med gluten och mejeri fast då höll det i sig lite längre. 
Idag känner jag att jag är tillbaka till det vanliga igen. 

Det jag tycker är meckigast är mellanmålen då jag är ute på rörande fot. Det blir en jäkla massa ägg kan jag meddela


Försöker hålla nere kolhydraterna något då jag mår bättre utan. Jag har verkligen försökt att ligga högre, men min kropp och knopp kommer inte riktigt överens med dem. Jag har räknat på det och ligger runt 100 gram/dag. Grönsaker och bär mestadels. Ett äpple om dagen blir det också. 

Har tagit bort proteinpulver helt också. Försökte äta lite Casein (jag är en av dem som tycker att det är ASGOTT), men det kändes bara fel

Jag kan inte riktigt förklara, men nu när jag äter och vågar känna efter märker jag tydligt vilka råvaror jag inte mår bra av. Rätt så häftigt ändå. 

Nu ska jag packa ner mina ägg, kalkon och nötter. Snart dags för bio med barnen sen ett besök på restaurangen The Barn
Kommentera inlägget här: