saratilling.blogg.se

Intervaller med barnen

Kategori: Allmänt babbel, Löpning, Paleo

Kom på att gymet inte har barnpassning dagtid och att träna i boxen var inte ens att tänka på. Tjejerna ska vara med mig där hela eftermiddagen och då släpar jag inte dit dem tidigare. Åh nej. Barnen kommer först.
 
Så det var bara att slänga ner dem i vagnen och ge mig ut på promenad. Som snabbt byttes ut mot jogg, som sen byttes ut mot intervaller. Inga snabba, men pulsen gick upp och benen fick jobba. 70/20 x 8 hann det bli innan jag kom fram till affären.
 
Resten av rundan blev lite blandat. Jag får ofta problem med min höft när jag gått ett tag. Känns som foglossning. Inte skönt alls. Måste tänka på att hålla ett bra stöd i magen precis hela tiden och inte säcka ihop. 
 
75 minuter blev det. Skönt. Nu sitter flickorna med varsin bok och käkar nötter. Jag ska hoppa in i duschen och sen packa mat till oss alla för att vi ska orka med att jobba/leka i boxen. Jag förberedde all mat igår så jag ska bara se till att allt kommer med. När barnen somnat ska det fixas mat inför morgondagen. Då vet jag vad jag ska äta och jag behöver inte tänka på det så mycket. Allt för att avdramatisera det här med mat. 
 
Ikväll blir det tonfiskbiffar. En stor favorit. Nu ska jag bara se ifall tjejerna gillar det lika mycket som jag
 
 
Kommentera inlägget här: