saratilling.blogg.se

En dag med Sara och jobbet

Kategori: Allmänt babbel, Tilling Träning & Livskraft

Vilken rolig jobbdag jag haft idag. Tänk att jag till slut kom på vad jag ville jobba med. 

Det började med sovmorgon till 07.20. Lyx! Jag fick en lugn start i soffan med Wilda och Dixie fick sen väckas 1 timme senare. Jag ser gärna att hon äter frukost hemma och inte en macka på vägen. När hon sovit mer än 12 timmar så...

Barnen lämnades på förskolan kl 9 och mitt första pass började 9.30. Gravid- och mammaträning. Det känns inte ens som jobb. Jag ÄLSKAR att coacha morsorna. Så jäkla grymma. Ger alltid allt och oftast har vi skitkul


Direkt efter var det dags PT-kunder. Först en via Crossfit Helsingborg och sen två via mitt eget. Att få coacha fram till pb är alltid kul. Lika kul är det att få någon som haft diskbråck att faktiskt börj lita på sin kropp igen. Eller att en kund klarar av att stå på händer i flera sekunder i rad. UTAN stöd!

Efter PT var det dags för massage. 30 minuter knådande av vader. Snart marathon vet ni. Då gäller det att förbereda väl. 

Efter massage hämtade jag hem flickorna. Eftermiddagen spenderades ute på gräsmattan och på golvet. Tätt intill med massa kramar. Vissa dagar saknar man mer än någonsin


Jag lyckades dessutom sälja av en massa av barnens vinterkläder och blev 900kr rikare. 

När klockan närmade sig 18 lämnades töserna hos farmor. En sista kund väntade. Ett första möte och vilken tjej. Stark inifrån och ut. I like. Här kommer det hända grejer. 

19.40 var jag hemma igen. Hann slänga i mig mat innan tjejerna kom hem. De var lagom trötta så rakt upp i säng och jag kunde fortsätta mitt arbete; boka in nya kunder. 

Som sagt. Det är tur jag älskar mitt jobb. Att gå tillbaka till skolan är det bästa jag någonsin gjort. Att följa min dröm. Jag vågade. Jag gjorde det. Och här är jag idag...


KOMMENTARER:

  • LILITH - Boktokig mamma med borderline säger:
    2014-09-03 | 12:40:51
    Bloggadress: http://www.lilith.se

    Vad härligt det låter!

Kommentera inlägget här: